Naujausi

2018 m. nacionalinis biudžetas – asmeniniai mokesčiai, PVM ir įmonių apmokestinimas. Straipsnių ciklas. II dalis

2018 m. nacionalinio biudžeto projektas buvo pristatytas 2017 m. spalio 12 d. Šiame straipsnyje apžvelgiami pagrindiniai pasiūlymai susiję su įmonių apmokestinimu, PVM ir asmeniniais mokesčiais.

Daugiau informacijos apie asmeninius mokesčius bus galima sužinoti webinare :

tiesiogine transliacija

PVM

Mažo PVM tarifo padidinimas kelionių ir kultūros paslaugoms ir t. t.

Nuo 2018 m. sausio 1 d. siūloma mažą PVM tarifą padidinti nuo 10% iki 12%. Didinimo tikslas – pamažu perkelti mokesčių naštą nuo pajamų apmokestinimo ir vartojimo apmokestinimo, pavyzdžiui, PVM ir akcizų tarifo. Numatomas pajamų padidėjimas nuo normos padidinimo yra 700 MNOK.

Mažas PVM tarifas taikomas kelionių ir kultūros paslaugoms, pvz., apgyvendinimui viešbutyje, masiniam tranzitui, taksi ir slidininkų keltuvams, taip pat kino rinkliavai, muziejų, sporto renginių ir pramogų parkų bilietams ir kt. Mažas tarifas taip pat taikomas tokioms paslaugoms kaip kelionių agentūrų tarpininkavimas, kruizinės linijos, oro linijos ir kt.

Tikimasi, kad žema palūkanų norma palaipsniui padidės iki 15%, t. y. bus lygi dabartiniam tarpiniam rodikliui ir kad žemas tarifas gali išnykti iš viso.

Mes patariame klientams patikrinti, ar ERP sistemos atnaujinamos, kad būtų galima taikyti naują PVM tarifą. Tai taip pat taikoma užsienio kelionių agentūroms, kruizinėms linijoms ir t.t., kurie veikia kaip tarpininkai, teikdami Norvegijoje kelionių ar kultūrines paslaugos. Jie taip pat turėtų atkreipti dėmesį į tai, kad kelionių ar kultūrinių paslaugų išankstinis pardavimas, taikant dabartinį PVM tarifą, gali būti tarpinio laikotarpio PVM sąnaudų priežastimi.

Dabartinė „mažos vertės schema“ nebus paliesta šiuo metu

Prekes, kurių bendra vertė yra mažesnė nei NOK 350, į Norvegiją galima importuoti be importo PVM ir muitų.

Buvo diskutuojama dėl „mažos vertės schemos“ išlikimo per pastaruosius metus, nes tai sukelia prekybos suprastėjimą. Sumos sumažinimas buvo aptartas per rinkimų procesą, o kai kurie politikai pažadėjo kažką daryti dėl prekybos suprastėjimo, tačiau, stebėtinai, pasiūlyme nėra jokių pastabų ar pakeitimų. Tikimės, kad diskusijos, susijusios su prekybos suprastėjimu, vėl atsinaujins ir kad kitais metais persvarstytame biudžeto pasiūlyme gali atsirasti pasiūlymų pakeisti sistemą.

Įmonių apmokestinimas

Pagrindiniai įmonių apmokestinimo pakeitimų pasiūlymai

 

  • Siūloma įmonių pajamų mokesčio tarifą sumažinti nuo 24% iki 23%.
  • Anksčiau siūlyti palūkanų atskaitymų apribojimo pakeitimai, tarp kurių ir palūkanų išlaidos išorinei skolai, kurios taip pat yra ribojamos, atidedami iki 2019 m.
  • Nekilnojamojo turto apmokestinimo srityje siūloma keletas pakeitimų, kurie praktiškai įtakos pramonę.
  • Įstatymų numatoma mokesčių vengimo prevencijos taisyklė bus įvesta 2018 m.
  • Nėra pasiūlymų dėl mokesčių atleidimo nuo palūkanų ar autorinių atlyginimų/honorarų.

Nuosavybės mokestis

Nekilnojamojo turto apmokestinimo srityje Vyriausybė siūlo keletą pakeitimų, kurie praktiškai įtakos pramonę. Vyriausybė siūlo, kad kūriniams ir instaliacijoms nuo 2019 m. nebebūtų taikomas nekilnojamojo turto mokestis su pereinamuoju 5 metų laikotarpiu. Tai reiškia, kad, apskritai, nekilnojamojo turto mokestis gali būti taikomas tik žemei ir pastatų konstrukcijoms. Vėjo jėgainės, hidroelektrinės ir konstrukcijos, kurioms taikomos specialios naftos pramonės mokesčių taisyklės, nėra pasiūlymo dalis.

Turto mokestis

Vyriausybė siūlo didinti akcijų ir eksploatuojamo turto vertės nuolaidą grynojo turto apmokestinimo tikslais, įskaitant susijusią skolą, nuo 10% iki 20%. Bazinė neapmokestinama išmoka tęsiama mokėti formaliai.

Išteklių nuomos mokestis

Dėl sumažėjusio pelno mokesčio tarifo, išteklių nuomos mokestis už pajamas iš hidroelektrinių gaminamą energiją padidėja nuo 1,4 proc. iki 35,7 proc.