
Ar Jūsų darbdavys laikosi Darbo aplinkos įstatymo reikalavimų?
Norvegijos darbo inspekcija (Arbeidstilsynet) yra Norvegijos vyriausybinė agentūra pavaldi Darbo ministerijai. Ji yra atsakinga už tai, kad įmonės laikytųsi Darbo aplinkos įstatymo reikalavimų.
Remiantis Imigracijos įstatymu ir įstatymu dėl bendro darbo užmokesčio sutarčių taikymo ir kt., Darbo inspekcijos tarnyba yra atsakinga už užsienio darbuotojų darbo užmokesčio ir darbo sąlygų priežiūrą.
Pagrindinis darbo inspekcijos tikslas yra užtikrinti visiems darbuotojams tinkamą darbo aplinką, saugias įdarbinimo sąlygas ir prasmingą darbą.
Ar Jūsų darbdavys laikosi Darbo aplinkos įstatymo reikalavimų?
Išnagrinėjome dažniausiai Jūsų užduodamus klausimus ir pateikiame Norvegijos darbo inspekcijos (Arbeidstilsynet) tinklalapio straipsnius lietuvių kalba.
Pagrindinė Darbo aplinkos įstatymo taisyklė nurodo, kad darbuotojas turi būti įdarbintas neterminuotam laikui. Dėl bet kokio tipo bandomojo laikotarpio turi būti susitarta raštu. Bandomasis laikotarpis negali būti ilgesnis nei šeši mėnesiai. Darbdavys privalo informuoti darbuotojus apie laisvas darbo vietas įmonėje.
DARBUOTOJŲ ĮDARBINIMAS NORVEGIJOJE
Visi darbuotojai, be išimčių, turi pasirašyti darbo sutartis, kurios yra būtinos tiek nuolatiniam darbui, tiek laikinai įsidarbinant. Darbo sutartyje turi būti nurodyta svarbi įdarbinimui reikalinga informacija.
Norvegijoje nėra bendro minimalaus darbo užmokesčio. Minimalus atlyginimas buvo nustatytas tam tikruose darbo sektoriuose, kad apsaugoti užsieniečius darbuotojus nuo mažesnių atlyginimų bei prastesnių darbo sąlygų nei įprasta Norvegijoje.
Darbo aplinkos įstatymas apibrėžia darbo valandas, kai darbuotojas yra pavaldus darbdaviui.
Visi darbuotojai turi teisę į atostogas. Atostogų atlyginimas privalo sudaryti nemažiau kaip 10,2 % atostoginių apskaičiavimo pagrindo.
Gali atsitikti, kad samdomam darbuotojui darbdavys sutartu laiku nesumoka darbo užmokesčio arba atostoginių. Jei nėra nesusipratimų arba techninių išmokėjimo klaidų, manoma, kad darbdavys nenori arba negali sumokėti.
KĄ DARYTI, KAI NESUMOKAMAS DARBO UŽMOKESTIS IR/AR ATOSTOGINIAI?
Darbuotojams iš užsienio yra didesnė nelaimingų atsitikimų rizika. Priežastys gali būti įvairios: kalbos barjeras, užsienio darbuotojai dažniau yra įdarbinami didelės rizikos sektoriuose, daugelis iš jų yra laikinai įdarbinami (nuomojami) darbuotojai, todėl nėra supažindinami su darbo sauga darbovietėje arba jie dažnai dirba viršvalandžius, tad tai gali būti dar vienas rizikos veiksnys.
SAUGA BEI SVEIKATA DARBOVIETĖJE
Visos įmonės, kurios vykdo su statybomis susijusią veiklą statybvietėse, įskaitant Norvegijos bei užsienio įmones, privalo suteikti savo darbuotojams HMS korteles.
Visos įmonės – tiek Norvegijos, tiek užsienio – visiškai arba dalinai teikiančios valymo paslaugas, turi pateikti Norvegijos Darbo inspekcijos tarnybai sąrašą visų darbuotojų, kurie atlieka valymo darbus su HMS kortelėmis. Tokių kortelių tikslas – identifikuoti kortelės savininką bei įmonę, kuriai darbuotojas dirba.
HMS KORTELĖS VALYMO PASLAUGOMS
Kvalifikacijos pažymėjimai, pavyzdžiui, licencijos ar mokymų sertifikatai sunkvežimiams, kranams ar žemės kasimo mašinoms, nėra automatiškai galiojantys Norvegijoje. Norėdami pasinaudoti užsienio kvalifikacijos pažymėjimu Norvegijoje, turite kreiptis į Norvegijos Darbo inspekciją.
UŽSIENIO KVALIFIKACIJOS PAŽYMĖJIMAI NORVEGIJOJE
Jeigu jūsų darbdavys siunčia jus (komandiruoja) dirbti į Norvegiją, jūs turite dauguma tų pačių teisių kaip ir kiti Norvegijos darbuotojai. Ši sąlyga taip pat galioja, jeigu jūs esate laikinai įdarbintas per įdarbinimo agentūrą arba esate įmonės komandiruotas į Norvegijoje esančius padalinius.
ATLIEKATE KOMANDIRUOTĘ NORVEGIJOJE?
Darbo inspekcijos tarnyboje dirba apie 600 darbuotojų, ją sudaro centrinis biuras – direktoratas, septyni regioniniai skyriai ir 16 vietinių biurų visoje šalyje. Trondheimo direktoratas kontroliuoja bendrą agentūros strategiją, programas ir informaciją. Rajono įstaigos vadovauja ir prižiūri atskiras įmones vietos bendruomenėse.
Kreipkitės į Norvegijos darbo inspekciją
Jei turite klausimų dėl darbuotojų saugos ir sveikatos, Jūs galite susisiekti telefonu + 47 73 19 97 00 arba el. paštu: svartjenesten@arbeidstilsynet.no
Taip pat galite atvykti į artimiausius užsienio darbuotojų aptarnavimo centrus, esančius įvairiuose Norvegijos miestuose.
Tikimės, kad ši informacija jums padės. O jeigu ieškote daugiau informacijos apie darbą ir gyvenimą Norvegijoje, siūlome apsilankyti mūsų tinklalapyje https://www.nav-skatt.lt/. Užsiregistravę tinklalapyje, rasite 800 puslapių vertimų aktualiomis socialinių išmokų, darbo ir kitomis temomis gyvenantiems Norvegijoje.
Auksinis metinis abonementas tik 360 NOK.
Jums taip pat turėtų patikti:
- Visi atsakymai apie gyvenimą ir darbą Norvegijoje – nuo šiol…
- Norvegiškos bedarbio pašalpos perkėlimas į Lietuvą
- VAIKO PINIGAI. NORVEGIJA – LIETUVA 2020 m.
- Kaip lietuviui emigrantui prasimušti svetimoje šalyje?
- Atvykote į Norvegiją, norite susirasti darbą, bet nežinote nuo ko…
- Apie Privalomąjį sveikatos draudimą (PSD) dirbantiems Norvegijoje