
Kaip lietuviui emigrantui prasimušti svetimoje šalyje?
Ramūnai, tu buvai emigrantas. Trumpai papasakok savo istoriją. Kodėl emigravai ir kokius darbus teko dirbti užsienyje?
2005 metais pardaviau savo mašiną, kompiuterį ir išvažiavau, tiksliau, pabėgau į Angliją. Tikėjausi, matyt, kaip ir visi, įdomesnio, geresnio, sėkmingesnio gyvenimo, nes čia, Lietuvoje, viskas jau buvo atsibodę. Pirmą mėnesį niekur nedirbau, tiesiog važinėjau po Londoną ir leidau pinigus. Vėliau, pritrūkus pinigų, pradėjau dirbti parduotuvių apsauginiu ir po 8 valandas tiesiog stovėdavau ir „marinuodavau laiką“. Ištempiau metus. Po metų pabėgau į Ispaniją, kur beveik metus klojau vonios plyteles. Tada vėl gįžau į Lietuvą. Po pusmečio vėl išvažiavau į Angliją. Ten nešiojau reklaminius lapelius, išvežiojau šiukšles, galiausiai, dirbau naktimis fabrike. Tačiau, visada jaučiau, kad noriu kitokio gyvenimo ir kitokios veiklos, todėl nusprendžiau mesti darbą fabrike ir tai buvo paskutinis mano tokio tipo samdomas darbas. Nuo to laiko praėjo 10 metų.
Kodėl nusprendei keistis? Kada ir kodėl įvyko lūžis?
Pirmas didelis lūžis mano gyvenime įvyko dar prieš emigraciją. Man buvo devyniolika metų, kai planavau savižudybę. Tačiau, paskutiniu momentu, sustojau ir supratau, kad noriu visai ne to, kad noriu gyventi ir noriu gyventi visapusišką ir pilnavertį gyvenimą. Vis dėlto ne viskas gyvenime klojosi taip, kaip norėjosi ir emigracija dar kartą priminė, kad ne apie tokį gyvenimą ir darbus aš svajojau. Visada norėjau pasiekti daugiau, gyventi gražiau ir keliauti dažniau. 2008 m. pažiūrėjau filmą „Paslaptis“ ir įvyko dar vienas lūžis. Patikėjau traukos dėsniu ir tuo, kad savo gyvenimą kuriame mes patys. Tuomet prisiminau visus savo talentus ir gebėjimus, susirašiau ant lapelių viską, ką mokėjau: taisyti kompiuterius, daryti prezentacijas, videoanimaciją ir pan., ir pradėjau tuos lapelius mėtyti į pašto dėžutes. Iš pradžių žmonės skambino tik dėl smulkių darbų, bet galiausiai po mėnesio aš per tris dienas uždirbau tiek, kiek neuždirbdavau fabrike per visą mėnesį. Tada ir „atleidau“ fabriko vadovą iš „mano boso“ pareigų ir tvirtai nusprendžiau, kad, kas beatsitiktų, nuo šiol aš niekada nebedirbsiu paprasto, samdomo darbo kažkam kitam ir darysiu tik tai, kas man labiausiai patinka bei pildysiu savo svajones.
Kas buvo sunkiausia?
Sunkiausia buvo ir vėl nepalūžti. Kai pripranti jaustis saugiai, gauti pastoviai darbdavio mokamus pinigus ir to netenki, pasidaro baisu. Vieną savaitę gali turėti pinigų, o kitą – jau ne. Nežinant, nemokant pardavimo ir marketingo strategijų, tiesiog neįmanoma garantuoti pastovių klientų srauto ir gaunamų pajamų. Tas nesaugumas dažnam gali pakišti koją.
Kas tave gelbėdavo pačiomis sunkiomis akimirkomis?
Mane gelbėjo mano supratimas, kad kartais reikia nusileisti, atsisakyti savo didybės ir beprotiško EGO ir tiesiog suktis iš padėties. Kai nėra, kur dingti ir reikia gauti maisto ar pastogę, galvoji jau ne apie EGO, bet apie išgyvenimą. Tas paprastumas ir EGO susimažinimas dažniausiai ir gelbėjo mano kailį.
Kokie mokytojai yra labiausiai prisidėję prie tavo sėkmės?
Kaip pirmuosius ir, ko gero, daugiausiai prie mano sėkmės prisidėjusius mokytojus, galėčiau įvardinti Dr. J. Demartini ir Jordan Belfort (Volstryto vilką). Demartini mane išmokė suvokti savo vertybes ir elgesį. Kiekvienas mes turime savo vertybes ir būtent jos diktuoja tai, kaip mes matome pasaulį. Jeigu ignoruojame tas vertybes, kyla vidinis nepasitenkinimas, konfliktai ir visos kitos „bėdos“. Jordan Belfort, su kuriuo nemažai kartu dirbome, išmokė pačių efektyviausių pardavimo technikų, kurias naudojant mano pardavimai pakilo 8–9 kartus.
Ramūnai, kuo užsiimi dabar?
Šiuo metu turiu kelias veiklas. Viena iš jų – reklaminių video kūrimas. Padedu įvairių sričių profesionalams ir ekspertams „supakuoti“ savo žinias, produktą ar paslaugą į maksimaliai patrauklų video formatą taip, kad žmonės iškart norėtų pirkti. Na, o kita veikla – asmeninės konsultacijos. Dalijuosi savo žiniomis ir padedu tiek lietuviams, tiek užsieniečiams uždirbti iš savo mylimos veiklos, padidinti pardavimus, automatizuoti daugelį procesų, kad tiek esami, tiek potencialūs klientai ateitų automatiškai, be jokių didelių pastangų ir investicijų.
Kokius 3 patarimus galėtum duoti žmogui, kuris nori keistis, bet nežino nuo ko pradėti? Kokie būtų patys svarbiausi žingsniai?
Svarbiausia, reikėtų išmokti pataikyti į 3 taikinius: tinkami žmonės, tinkama žinutė ir tinkamas pasiūlymas. Tai galioja tiek samdomiems, tiek individualiai dirbantiems žmonėms, nes tai ir yra sėkmės paslaptis. Mes privalome kalbėtis tik su tais žmonėmis, kuriems iš tiesų įdomu, ir kuriems reikia to, ką mes galime pasiūlyti, kitaip mes tik švaistysime laiką. Tinkama žinutė reiškia, kad mes turime siūlyti žmonėms tai, ko jiems tikrai reikia, kas jiems svarbu ir aktualu, o ne tai, ką norime mes ir kas patinka mums patiems. Na, o radus tinkamą žmogų ir ištransliavus tinkamą žinutę, belieka suformuluoti tikrai tinkamą, patrauklų pasiūlymą. Geras pavyzdys būtų žvejyba. Norėdami pagauti ir suvalgyti konkrečią žuvį, mes pirmiausiai išsiaiškiname, kokiuose telkiniuose jos plaukioja, kada yra palankiausias laikas jas gaudyti, „ant ko“ jos geriausiai kimba ir tada jau galime gaudyti. Na, o pagavę apdorojame ir paruošiame būtent taip, kaip patys norime. Taigi, kiekvienas žmogus, kuris norėtų didesnių, papildomų pajamų, pirmiausiai turėtų pradėti nuo šių trijų dalykų ir stengtis pataikyti tiesiai į dešimtuką.
Ka žmonės sužinos / išmoks seminaro internetu metu?
Seminaras Osle bus Birželio 9 dieną. Seminaro tema – 3 būdai padidinti klientų skaičių ir kaip priversti klientus pirkti brangiau. Tai tinka net dirbantiems statybų ir valymo srityse. Taip pat pasidalinsiu viena idėja, kuri sugeneravo 15 000 eurų ir kuria gali pasinaudoti kiekvienas, norintis gauti daugiau pajamų. Šio seminaro metu atskleisiu, kaip visiškai paprasta, kasdienė idėja ir vos keli žingsniai gali sugeneruoti daug daugiau pajamų be jokio įprasto vargo ar didelių pastangų. Seminaro dalyviai sužinos – ką, kaip ir kada žmonėms pasiūlyti nedarant jokių ypatingų, kardinalių pokyčių, kad jie norėtų pirkti ir mokėti daugiau. Sistemą, kuri taupo laiką, dabar gaištamą klientų pritraukimui, automatizuoja procesus ir padeda pritraukti daugiau klientų bei sugeneruoti daugiau pajamų.
DAUGIAU INFORMACIJOS APIE SISTEMĄ GALIMA RASTI IR REGISTRUOTIS ČIA
Internetinis seminaras tinka ne tik turintiems savo verslus, bet ir samdomiems darbuotojams, tinklinio marketingo atstovams, rinkodaristams ir visiems, svajojantiems uždirbti iš savo mylimos veiklos.