Naujausi

Pernai metais norvegai iš draudimo kompanijų nesąžiningai pasipelnijo puse milijardo NOK

– Tai labai didelė suma. Kuomet lagaminai atsiranda ir būna pristatyti savininkams, mes atidarome juos kartu ir pamatome, kad lagamino turinys yra kitoks, nei buvo nurodyta žalos ataskaitoje – lagaminuose nėra brangios technikos ar brangių rūbų, – sako Storebrand departamento vedėjas Andreas Jacobsenas.

Vasaros atostogų laikotarpis draudimo kompanijoms yra įtemptas laikas, nes yra fiksuojama daug pavogtų rankinių bei lagaminų, tačiau ne visi iškelti reikalavimai draudimui yra teisingi.

Dažnai pasitaikantis atvejis draudimo kompanijoms, kuomet klientai meluoja, jog dingo jų rankinės ar bagažai. Draudimo kompanijos dažniausiai apgaudinėjamos „nukentėjusiems“ padidinant žalą arba teigiant, kad patirtas nuostolis dėl turto sunaikinimo, kurio išties nebuvo. Taip pat pasitaiko atveju, kuomet pranešama, kad įvyko organizuotas turto naikinimas.

– Apgauti draudimą bando paprasti, įvairiems visuomenės sluoksniams priklausantys, žmonės. Kai kuriems iš jų draudimo kompanijos apgaudinėjimas, kaip ir mokesčių nemokėjimas, yra priimtinas. Turėtumėte žinoti, kad apgaudinėdami draudimo kompanijas darote nusikaltimą, ir šitaip rizikuojate visam prarasti draudimą, būti apskustiems policijai bei gauti dalinį kalėjimą, – teigė Jacobsenas.

Apdrausti  puse milijardo kronų

Apskaičiuota, kad sukčiavimo būdu iš draudimo kompanijos pernai buvo pasipelnyta puse milijardo NOK, skaičiai pateikiami iš Norvegijos finansų. Per pirmuosius tris mėnesius atskleisti sukčiavimo atvejai už 73mln. NOK, tačiau didžioji dalis lieka neišaiškinta.

Bendrojo draudimo sukčiavimo atvejų yra daug – mašinų, kelionių draudimas, taip pat sveikatos ir gyvybės draudimas, tai sudaro didžiausią nuostolių sumą – 64proc. visos sumos.

Brangesnis draudimas

Storebrand pateikia pvz., kokie yra dažniausiai naudojami apgavystės būdai:

  • Praneša, kad daiktai pavogti, o išties jie tiesiog pametami ar sugadinti pačių sukčių. Tokie atvejai taikomi viskam – nuo mobilaus telefono iki bagažo.
  • Žalos ataskaitoje nurodomi brangesni, nei iš tiesų yra, daiktai.
  • Draudimo kompanija žino, kada klientai meluoja, jog jų bagažas dingo nuo bagažų takelio. Blogiausi atvejai yra kai tie patys klientai teigia praradę bagažą kiekvienos kelionės metu.

Draudimo kainos priklauso nuo to, kiek draudimo kompanijai kainuoja atlyginti žalą. Kuo daugiau atlyginama – tuo daugiau kainuoja draudimas, – sako Jacobsenas.

Liudytojų paieška

Visos draudimo kompanijos turi savo tyrėjus. Dažniausiai tai žmonės dirbę policijoje, kuomet kyla įtarimas, jog draudimo kompanija yra apgaudinėjama, jie tiria šias sukčiavimo bylas. Arne Voll, vyriausias „Gjensidige“ skyriaus vadovas, pasakoja, kad jų kompanija turi apie 20 tyrėjų, kurie dirba, kad atskleistų tokio tipo nusikaltimus.

– Per metus Gjensidige ištiria apie 200 bandymų apgauti draudimo kompanijas. Dauguma sukčiavimo atvejų yra susiję su automobilių bei kelionių draudimais, – teigia Voll.

Lagaminai

Klientas pareikalavo 60tūkst. NOK žalos atlyginimo už lagaminą. Draudimo bendrovė išsiaiškino, kad šis klientas per paskutinis tris metus trečią kartą reikalauja kompensacijos už prarastą lagaminą. Draudimo kompanija pagavo klientą pateikiant padirbtus kvitus. Taip pat tyrėjai išsiaiškino, kad kliento lagamine nebuvo įmanoma sutalpinti visų daiktų, kurie buvo nurodomi padarytos žalos ataskaitos sąraše. Šis įvykis buvo praneštas policijai ir šis draudimo kompanijos klientas, kuris anksčiau teistas nebuvo, prisipažino, kad sukčiavo ir buvo nuteistas 30 dienų lygtinai.

Sužalojo nosį

Klientas pranešė, kad savo gimtojoje šalyje pateko į avariją, buvo iškviesta greitoji bei atlikta nosies operacija. Šis atvejis išaiškintas, taip pat buvo sukčiaujama. Draudimo kompanija kontaktavo su kliento gimtinėje esančia draudimo bendrove ir nustatė, kad operacija atlikta ne dėl sužalojimų avarijos metu. Tai buvo iš anksto planuota plastinė operacija pas plastikos chirurgą. Taip pat, vardas, kurį klientas nurodė ligoninėje, nebuvo tikras.

Skundas pateiktas draudimo kompanijai buvo atmestas ir apie klientą pranešta policijai.

Nebūti pirkiniai

Keturių asmenų šeima pranešė, jog po nakvynės Švedijoje, buvo pavogtas jų bagažas, jame buvo daiktai, kurių vertė daugiau nei 100tūkst.NOK. Byla buvo iškelta ir tiriama, nes žalos įvertinimas buvo didelis, o dokumentacija maža. Šeimos buvo prašoma nurodyti, kur įsigijo daiktus. Tyrimo metu išaiškinta, jog šeima nieko neįsigijo, o jų įvardintos daiktų pirkimo vietos net neegzistuoja.

http://www.aftenposten.no/okonomi/Nordmenn-svindlet-forsikringsselskapene-for-en-halv-milliard-kroner-i-fjor-8073684.html